Saturday 9 April 2011

eh, nak habis dah?


ehh?? hari sabtu ye hari ni? 9 april 2011? wahh..sedar tak sedar. masa begitu cepat berlalu. yup. semestinya benda yg jauh dari kita ialah masa sehinggakan kita harus selalu mengejar masa.

bagi siswa-siswi kat malaysia sekarang, dah tiba penghujung semester. sama macam aku. macam tak sedar pulak hari ni dah bermula study week. bererti, tak sampai sebulan, semester ini akan berakhir setelah menjalani final exam. semua dah kalut bukak buku. yang malas dah jadi rajin (aku la tu). yang rajin makin rajin. tapi semua tekanan dapat dirasakan ketika ni. nak2 kalo korang final year kan. takut ya amat. sedih pun ada gak bagi siswa2 final year sebab korang akan tinggalkan zaman pengajian korang selepas berjuang menuntut ilmu.

aku pulak, akan bergelar senior next sem ok. senior yang baik punya. bila fikir2 balik, takut pun ada, tak sabar pun ada kerana aku juga akan meninggalkan zaman pengajian dalam masa setahun lagi. dan sekarang, setahun tu macam sebulan je ok. tapi walaupun rasa kejap je, time tu la ko akan tertekan sangat2 sbg final year student. yup, macam senior2 aku, bila dah final year, diorang akan kalut melakukan final year project (fyp). kalo course science pulak, sibok membuat tesis tu, tesis ni. macam kami student mass comm, opkos la ada fyp kita orang. mcm yg pernah aku post sebelum ni, healthy lifestyle campaign 2011 merupakan fyp senior kami. dan campaign tu menang bagi anugerah fyp masscomm terbaik. cayalah..harap2 fyp aku nanti dpt social campaign..amin..

sekarang, nak cite pasai study week la baii..ni aku masak ni time study week. masak separuh ok. time study week mcm ni, kawasan usm dah sunyi sepi. hangpa nak taw dak awat dok lengang camni? bukan pasai depa dok study dlm bilik tapi sebab depa dah blahh balek umah. ceitt!! sgt jeles. jeles bukan sebab aku tak balek kampung, tapi sebab aku balek lewat occay!! huk3. tapi nak wat cmne, aku ada lagi 1 presentation utk group project hari selasa ni. so, terpaksa la balek 12/4 malam dgn si jasmi. hehe. sapa2 yg tak balek, jgn dok jeles na. alahh.. bukan aku tak taw, ramai gak yg balek dan memang kebiasaanya, semua u pun mcm tu.

sangat tak best dok sini time study week. nak2 roomate aku yg umah dekat tu je pun dok kalut nak balek. tiap2 minggu balek. tinggal aku sesorg. blok desasiswa pulak tak yah cakap la. selalunya, ada gak suara minah2 gedik dok terpekik terlolong tengah2 malam nyembang kat bangku lua. tapi bila time study week, semua lesap.

rasanya kalo study week ni makin malas adalah. ramai yg balik kampung pun main je lebih. hehe. yg paling malas aku tengok time study week mcm ni ialah, AKAK CLEANER. ceitt!!. malas betul la akak ni. ade ke toilet tak cuci?kalo cuci pun campak2 ayaq camtu ja. padiaa?? hangen tol. hangen bukan sebab apa, tapi sebab dah jenuh aku buat aduan kebersihan, mcm tu ja lagi. tak pasai2 aku jadi cleaner hari ni. =,="

ok, tak pasai2 aku marah akak cleaner yg suka nyanyi dangdut time cuci toilet tuh. dulu, time akak aku ada kat sini, memang aku pun tak balik time study week. sebab dia ada dan aku boleh manja2 dgn dia. tak la sunyi sangat bila dok dengan dia. sekarang, tinggal membe2 je. mestila tacing nak balek kan. sobs3.=')

sangat takde kena mengena dengan tajuk. huhh. sebenarnya, nak cakap kata alu aluan je. betul eh? semester ni, macam2 kenangan ada. manis ada, masam ada, 3 rasa ada. memang lengkap kisah seorang student. dan aku rasa, sem ni memang aku agak banyak ponteng kelas. hehe. tapi tak la selalu der. kekadang jer.

semester ni pun aku rasa, paling best sangat sebab, hubungan dengan kekawan makin rapat. kawan baru pun makin ramai. dan tak kurang, tambah musuh gak. cehh.. buat kekawan aku, gud luck 4 da final exam. dan buat orang2 yg buat salah tu, pandai2 la korang mintak ampun. nak exam dah ni. kang tak pasai2 tuhan bagi balasan kat ko. opss...tett!!

aku pun nak mintak maap kalo2 ada terbuat salah ke, korang terasa ke. sape2 yg buat salah kat aku, aku dengan senang hati memaafkan sebab aku bukan jenis suka berdendam. aku maafkan walau besar camne pun kesalahan korang. aku percaya setiap apa yang kita buat, baik atau buruk ada balasannya. cuma tunggu masa tuhan nak bagi.

No comments:

Post a Comment