Thursday, 19 February 2015

Beauty is pain

assalamualaikum...

Pa habaq semua? Berjaya jugak menjenguk blog ni untuk kesekian kali. Bila tengok trafik ada juga orang datang bertandang kat blog usang aku ni.

Menyentuh bab beauty biasanya sinonim dengan orang perempuan. Orang perempuan ni memang gigih kalau nak cantik. Sanggup berlapar nak kurus. Sanggup berhabis duit nak cantik. Macam mana aku tau? Sebab aku pun perempuan. Tapi tak lah obses dengan diet melampau dan make up berlapis-lapis. Cukupla sekadar sederhana.

Menyentuh bab cantik ni, semua orang nak cantik kan? Termasuk aku. Nasihat aku, janganlah terlalu obses nak cantik, korang menganiaya tubuh badan korang sendiri dan mengubah ciptaan Tuhan. Contohnya bab diet. Ramai yang salah faham dengan mendefinasikan diet tu sebagai 'Tak Makan'. Itu salah! Diet yang sebenar ialah kau ambil zat keperluan secara seimbang dalam kuantiti tertentu. Bukan tak makan langsung!

Ada jugak sebab nak kurus, sanggup pi sedut lemak bagai. Ambil produk yang tak diluluskan untuk kesihatan. Tolonglah adik kakak yang cantik semua. Jangan buat perkara yang mendatangkan mudarat. Nak cantik boleh, tapi biarlah dengan cara yang betul. Boleh?

Love ya!
Nabila