Saturday 19 March 2011

make a move, stay health!!

mesti korang pelik bila tgk tajuk aku kan. tapi bagi bebudak USM, mesti taw ape xtvt yg berlangsung dlm USM skrg kan. aku sbg student 2nd year, course pulak persuasive comm. mestilah terlibat dgn event2 yg berkaitan dgn masscomm ni. meh nak cite skit sal masscomm kat USM ni. 

di USM, t'dpt pusat pengajian komunikasi dan dipecahkan kpd 3 major bila di 2nd year. 3 major tu ialah journalist, persuasive n broadcasting. memang kami akan terpisah dr rakan2 sekelas bila di tahun 2. bagi aku lak, aku pilih persuasive comm sbb aku bercita2 nak msk dunia korporat suatu hari nanti. i'ALLAH. dan dlm persuasive comm lak, student2 dibahagikan kpd 2 final year project iaitu adwave n campaign bila di tahun akhir. semuanya berkaitan dengan pemujukan dan periklanan.

bila dah dianjurkan final year project oleh senior2 kami, ase bertanggungjawab pulak la nak membantu. sbb, kami pun akan melalui benda yg sama pd thn akhir nanti. bayangkan apa perasaan kalo takda org yg nak tlg kita nanti? mau nanges ko. dan aku n membe mendaftarkan diri menjadi junior executive utk Healthy Lifestyle Campaign 2011. 
(ni lah logo kempen kami n tema kempen ni adalah 'make a move, stay healthy for Malaysia' )

kempen ni sebenarnya dah lama berlangsung dengan adanya roadshow di beberapa tempat dalam Penang dan juga xtvt lain. hari ni hanya kemuncak kempen. kempen ni bertujuan menyedarkan orang ramai tentang kepentingan menjaga kesihatan bukan hanya sihat luar tetapi juga kesihatan yg bermula dari dalam diri sendiri. kempen ni dipenuhi dgn pelbagai xtvt menarik seperti, pameran kesihatan, blood donation, pelbagai jualan, game dan    sesi talk bersama tetamu jemputan mengenai kesihatan.

ketika kempen ni dijalankan, aku ditugaskan di bahagian gerai kosmo! yg mana aku perlu menjual akhbar n majalah. selain itu, kat gerai ni jugak ada pencarian wajah kosmo!. sape2 yg berminat memang berpeluang utk masuk pencarian wajah kosmo! tadi. geleng kepala la aku tgk dorg. bape jam b'siap sblm nk amik pic.
(ni pulak banner pencarian wajah kosmo!)

time duty tadi, memang penat ditambah lg dgn panasnya. sabo jela. dah tugas kan. sbb bosan membelek2 majalah, aku tukar tugas dgn membe. hehe. aku jg bahagian game pulak. best jugak dpt main skali dgn peserta. baru aku taw yg aku ada bakat main bola jaring bila byk kali dpt masukkan bola. nyesal lak kua dari pasukan skola dulu. huhu. time jaga game tadi gak, ada baby melawat kami! hehe. mmg comel sesgt baby ni.
(ni la baby tu. nama dia siti soleha. ada rupa ibu mithali tak?)

dari mula xtvt senamrobik hingga la jam 3 ptg, aku mmg serender la. penat sgt! dah blur dah. apa lagi, angkat kaki balik lah. esok ada lg sehari dan akan berakhir dgn charity walk pd 26 mac ni. kat bawah ada beberapa gambar yg sempat diambil time kami boring jaga booth. hehe..papai!!

(time pagi dgn muka tak puas hati sbb baju besaq!)

(wif cik oren)

(ni la antara BFF aku)




No comments:

Post a Comment