Monday 23 May 2011

hari pertama praktikal


salam...hadoiiii... apa yg boleh aku cakap 1st day praktikal ni, sesgt la boring. sampai aku yg tak baca novel ombak rindu pun habis 1 novel aku baca sampai balik. =_="

aku sampai td, pukul 810. choiii la sangat kan. boleh aku tertinggal hp yg aku cas td. dah la jam xpkai kan. tertanya2 aku pukul bpe la aku dlm bas. dok dlm bas td pun, terteleng2 la jugak kepala aku dok cari bangunan tempat praktikal aku. runsing dah tadi sebab bas dah ubah laluan ikut highway. dlm hati dok dup dap dup dap. takut dia terus masuk pusat bandar, masak la aku kena amik lg 1 bas. nak jln tak larat dowhh..

tp selamat la sebab berhenti depan kbmall. takut jugak nak seberang jln besar sorang2. dah la pakai baju kurung. nasib baik tak pakai heels.fuhhh..sampai je depan ofis, aku p kedai mamak dulu. order milo 'beng' segelas sebab aku nengok jam baru pukul 810. kat surat ckp daftar kul 9.huhu.. melepak la dulu sorg2. ade jugak dok jeling2 aku tgk aku cam pelik jer. tapi ada 1 yg buat aku bengang time minum kat situ. mahal giler air die. milo segelas 2hengget??? choii sgt. kedai mamak kat penang pun tak mahal mcm tu. huhh..cekik darah tol. mentang2 la kedai mkn lain jauh dgn ofis tu. takmo dh minum kat situ ok~~

time daftar td, aku dikenalkan oleh staf2 kat situ. sume ramah tamah. takde yg kaki buli. opkos la kan, sume dh tua2. ohh ya, bos aku pun dulu student usm gak..hehe.ensem. ('_^). aku diterangkan sikit2 ttg tugas yg akan aku buat kat situ. aku ni mmg nampak pemalu jer mula2 sbb tak biase kan. aku reti sengih je tadi. org tnye sepatah, sepatah la aku jwb. huk3. 1st day mmg la boring. tp bos ckp td 7jun ni ade program 'kembara kaunseling'. blh la aku join. penyelia aku kat situ chnes. but, seriously, mcm org melayu dah. pakai pun baju kurung, ckp kelate pun pekat giler.

kiranya tugas aku hari ni, p jln2 kat kb jelah. time rehat pulak kena heret p kbmall oleh akak2. ikut jela. best kot sbb suke hati je blh msk lewat time rehat. time datang keje n balik tu takley la kan sebab kena punchcard. so, mulai esok, aku akan bwk laptop n broadband sendiri n buat2 busy dengan facebook. haha!!

sekarang, nak gosok baju ok. kena ayu berbaju kurung dah. macam mak datin pulak dah..huhu..=')

No comments:

Post a Comment