Friday, 25 November 2011

kita tak mampu nak jadi apa yang orang lain nak

dalam hidup ni, kadang2 kita cuba jadi apa yang orang nak. untuk puaskan hati semua orang. honestly, aku pun pernah buat macam tu. dan kesan dia, macam kau perbodohkan diri sendiri kau tahu? kita HARUS akui yang kita memang TAK BOLEH jadi apa orang nak. so, better kau jadi diri sendiri dari menipu orang lain.

pernah jugak aku dicop hipokrit. memang kejam gila perkataan tu tambah2 orang tu tak taw sebab aku buat macam tu. dan lagi sakit bila orang yang cakap tu orang yang kita sayang. orang boleh kata apa sebab dia tak taw macam mana kita berperang dengan perasaan sendiri.

sama jugak dalam kehidupan seharian, kalau kau cuba jadi seseorang yang kau tak boleh jadi, kau akan kelihatan seperti memperbodohkan diri sendiri kerana dah terang lagi bersuluh kau tak mampu. dan untuk sekian kali, sila jadi diri sendiri sebab orang takkan pernah faham kau.


No comments:

Post a Comment